Dlaczego estetyka treści edukacyjnych ma tak duże znaczenie?
Dodaj tu swój tekst nagłówka
Dzielisz się wiedzą, tworzysz prezentacje, być może także ebooki lub filmy na You Tubie. Albo chociażby edukacyjne karuzele na Instagramie.
Musisz więc mieć świadomość, że sposób prezentacji Twoich treści jest tak samo ważny jak ich merytoryczna zawartość.
Jesteś ekspertką? Nie musisz o tym mówić – po prostu pokaż to!
Jako specjalistka w swojej dziedzinie wiesz co jest potrzebne Twoim odbiorcom. Masz odpowiednie kwalifikacje i spore doświadczenie, a takie połączenie rzetelnej teorii z praktyką jest niezwykle cenne.
Jeśli jesteś profesjonalistką, to na pewno chcesz przekazywać informacje adekwatnie do jakości swojej wiedzy i docierać do odbiorców jak najskuteczniej. A treści, które tworzysz zasługują na oprawę graficzną, która wspiera przyswajanie informacji.
Na pewno zależy Ci na tym, by Twoi odbiorcy uczyli się od Ciebie skutecznie i na długo zapamiętywali udostepnione przez Ciebie informacje. I by chcieli do nich powracać! Wizualizacja wiedzy jest bardzo skutecznych sposobem na przekazywanie treści.
Druga sprawa to Twój wizerunek. On też ma ogromne znaczenie. O tym jak zbudować wizerunek swojej marki tak, by przyciągać do siebie właściwych odbiorców, piszę w innych artykułach na blogu.
Tu jednak chcę zwrócić Twoją uwagę na to, że osoby, które stykają się z Tobą i Twoimi treściami w sieci, postrzegają Cię nie tylko poprzez to jak prowadzisz profile na mediach społecznościowych i jak wyglądasz na swoich zdjęciach. Duża część odbiorców zwróci też uwagę na to jak prezentujesz swoją wiedzę. Bo to też sporo mówi o Tobie jako o profesjonalistce!
Wszyscy uczą… Ale Ty robisz to atrakcyjnie!
Kiedyś, by się czegoś dowiedzieć, trzeba było się trochę napracować i dotrzeć do źródła wiedzy, które nie było ogólnodostępne. Teraz wiedza jest wokół nas i mamy dostęp nawet do treści bardzo specjalistycznych. Może nie wszystkich i nie w całkowicie pełnym zakresie, ale różnica względem tego, jak to wyglądało jeszcze 20-30 lat temu, jest znacząca.
Czy zauważyłaś jednak, że w niekiedy interesujące Cię informacje podane są w sposób, który nie wspiera uczenia się, a wręcz utrudnia zapoznanie się z nimi? Są – mówiąc w skrócie – nieatrakcyjne.
Tymczasem treści edukacyjne i rozwojowe przekazywane w przemyślany, czytelny i estetyczny sposób przyciągają uwagę i wzbudzają zainteresowanie. A to w dzisiejszej rzeczywistości, w której roi się od rozpraszaczy, jest pierwszym etapem osiągnięcia koncentracji podczas przyswajania wiedzy.
Skutecznie i przyjemnie
Rola estetyki treści nie kończy się jednak na zwabieniu odbiorcy. Obietnica, którą w jakimś sensie mu składasz poprzez podanie informacji w atrakcyjnej formie, musi się przecież spełnić także w bliższym spotkaniu z Twoim przekazem.
Czy znasz takie sytuacje?
Na pewno zdarzyło Ci się spotkać nauczyciela lub wykładowcę, który był wybitnym ekspertem w swojej dziedzinie, ale jego zajęcia były chaotyczne, niezrozumiałe lub po prostu nudne.
Pewnie czasem wpadają Ci też w ręce dobre merytorycznie materiały i treści edukacyjne, które jednak są podane w sposób utrudniający korzystanie z nich: kroje pisma są źle dobrane lub wręcz nieczytelne, brak zaznaczonej hierarchii w przekazie informacji, układ kompozycyjny treści jest zupełnie przypadkowy a brak marginesów i „oddechu” między elementami sprawia, że „dusisz się” czytając taki przekaz.
Twoim doświadczeniem mógł być również udział w świetnym wykładzie albo kursie, w którym prelegent/prowadzący posługiwał się jednak koszmarną prezentacją, która psuła cały dobry efekt, bo aż od niej bolały Cię oczy…
We wszystkich przypadkach jako odbiorca zapewne niczego nie wyniosłaś z kontaktu ze specjalistą i nie przekładało się to wcale na wzrost Twojej wiedzy.
Wiesz dlaczego?
Gdyż nie wystarczy wiedzieć, CO mówić i pisać, trzeba też wiedzieć, JAK to robić.
W zalewie kursów online, webinarów, e-booków edukacyjnych i warsztatów Ty możesz wyróżnić się tym, że wiesz, jak skutecznie i atrakcyjnie przekazywać informacje.
Jeśli nie masz czasu i możliwości zająć się teraz stworzeniem atrakcyjnej oprawy graficznej swoich treści, a nie chcesz czekać z dzieleniem się swoją wiedzą, to chętnie pomogę 😊
Zapraszam Cię na 30 minut rozmowy. Bez zobowiązań, bez opłat, bez stresu. Sprawdźmy czy moje rozwiązania i Twoje potrzeby się polubią!